רשתות הגנה לבית: מה זה והאם זה באמת יעיל?

רשתות מיגון לבית

בין שרכשתם דירה חדשה ובין שבחרתם לגור בשכירות, בין שאתם הורים לילדים צעירים ובין שאתם רווקים עם חיות מחמד (או בלי…), הרי שעניין החלונות בבית במהרה יחל להעסיק את מוחכם. כאשר חושבים על הצורך במיגון הבית, הדבר הראשון שקופץ הוא הצורך במיגון מפני פריצות. אולם, מיגון פתחי הבית הוא כבר מזמן לא צורך רק של אבטחה. מיגון פתחי הבית עוסק גם בצורך להגן מפני נפילות מגובה וגם לשם הרחקת מעופפים ומזיקים אחרים. כך או כך, אתם עשויים למצוא עצמכם תוהים אודות הדרך היעילה למגן את ביתכם. 

 

שיקולים במיגון הבית

סורגים או רשתות? האם אפשר להתקין על אותה מסילה גם רשת וגם סורג? איזה סוגי רשתות יש, מאיזה חומרים ומה הכי טוב? ומה לגבי השיקול האסטטי והעלות הכספית?

כבר הבנתם בעצמכם שיש לא מעט שיקולים שצריך לקחת בחשבון כאשר רוצים למגן את הפתחים בבית. בזמן שחלק מהאנשים ישבעו לכם שמספיק להתקין רשת פשוטה על חצי חלון, יהיו מי שימליצו בחום על מיגון מלא של כל פתח אפשרי בבית, לרבות מסתור הכביסה והממ"ד. בנוסף, רבים מוטרדים גם מהצורך למצוא פתרון יעיל נגד נפילות מגובה. ריבוי השיקולים שיש להביא בחשבון, נוסף על שלל הממליצים עם 'העצות הטובות', עשויים לגרום לבלבול ולבחירה במוצר בלתי מספק ושאינו עונה לצורך שלכם! כדי לנסות לעזור לכם להבין מה בדיוק אתם צריכים, כדאי להכיר תחילה כמה מסוגי הרשתות הנפוצים כיום, ומטרתה העיקרית של כל רשת. להלן רשימה של חלק מסוגי הרשתות הפופולריים כיום:

סוגי רשתות הגנה:

  • רשתות הגנה מפני יתושים וחרקים – הרחקת יתושים, חרקים ומזיקים אחרים.
  • רשתות לבעלי חיים – רשתות בעלות פתח מעבר המיועדות לבעלי חיות מחמד, המעוניינים למנוע חדירת יתושים וחרקים. הפתח אינו פוגע ביעילות הרשת.
  • רשתות להרחקת יונים – למניעת קינון של בעלי כנף על עדנים, מסתורי כביסה ובנישות בחיפוי החיצוני של הבית.
  • רשתות הגנה מפני נפילות – רשתות בטיחות למניעת נפילות מגובה. מתאימות גם לחדרי ילדים.
  • רשתות שקופות – מציעות מענה אסטטי לשמירה על חזות הבית.
  • רשתות הצללה / חוסמות קרינה UV – מגינות מפני השמש. מיועדות בד"כ לגינות וחלקן אף יכולות לסייע בהפחתת הטמפרטורה.
  • רשתות לבריכות שחייה – למניעת נפילות כאשר הבריכה אינה בשימוש / ללא השגחה.
  • ועוד

כפי שניתן לראות, כל סוג נועד לתת מענה על צורך אחר. חלק לא מבוטל מהמתלבטים מנסים לבחור ברשת "ממוצעת" שתיתן מענה מקיף ככל הניתן לכמה צרכים. אולם, בחירה שכזו אינה נטולת פשרות. להלן חלק מהפרמטרים החשובים שיש לקחת בחשבון לפני הבחירה:

  • סוג החומר ממנו עשויה הרשת וצפיפותה – ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של רשתות מסוגים שונים. חלקם איכותיים יותר וחלקם פחות (כגון אלומיניום או מתכת). כדאי להיוועץ עם העל מקצוע אודות סוג החומר ממנו מורכבת הרשת, מידת צפיפותה והאם היא מאפשרת זרימת אויר. 
  • שקיפות וצבע – במקרה ולא ידעתם (או שלא הייתם בטוחים), רשתות מגיעות במגוון צבעים סטנדרטיים וברמות שקיפות משתנות. ניתן להתייעץ ולבחור בצבע ורמת השקיפות על מנת לקבל תוצאה משביעת רצון ושילוב מקסימלי עם עיצוב הבית שלכם.
  • תחזוקה וניקיון – הנקודה המרכזית היא שאתם צריכים להשקיע את המינימום, כדי לקבל את המקסימום! במילים אחרות, ניתוק וניקוי מפני אבק ולכלוך שהצטבר על הרשת ו/או במסילה צריכות להיות משימה פשוטה וקלה. 
  • התשתית להתקנת הרשת –  בדירות חדשות נדיר למדי שלא תהיה תשתית ראויה להתקנת רשתות. ואף על פי כן, בין שמדובר בדירה חדשה ובין שבדירה לאחר שיפוץ, כדאי לוודא שקיימת תשתית מתאימה להתקנת הרשת, ולהימנע מעוגמת נפש והוצאות מיותרות.

בכל מקרה של ספק, אל תוותרו על חוות דעת ויעוץ של איש מקצוע בתחום, גם אם בחרתם להתקין את הרשת לבדכם.

 

רשת הגנה: ייעודים רבים לה

ודאי הבנתם שבבחירת רשתות הגנה לבית לא צריך להתפשר. באפשרותכם לבחור ברשת הגנה רב-תכליתית. במידה וגם אתם מחפשים מוצר משולב, שיספק מענה הן לצורך למנוע נפילות והן לשם הרחקת חרקים, הרי שהפתרון המתבקש הוא רשת הגנה. הרשת עשויה חומרים איכותיים העומדים בדרישות המחמירות של תו התקן הישראלי. בנוסף, הרשת מגיעה במגוון גדלים, צבעים ודרגות שקיפות. כל הזמנה מלווה בשירות וייעוץ אישי על מנת להבטיח שתקבלו את הפתרון האולטימטיבי והמתאים ביותר לצרכיכם. 

ENTER2

רגע לפני שיוצאים!

השאירו פרטים להצעת מחיר מיוחדת