רואים רחוק, רואים שקוף: סורגים שקופים לחלונות – יתרונות וחסרונות

סורגים שקופים

סורגים שקופים לחלונות – מהם?

סורגים שקופים לחלונות הם הלהיט האחרון בעולם עיצוב הבית. הסורגים השקופים הופכים ליותר ויותר נפוצים הן בדירות ובתי מגורים והן במשרדים ומבנים מסחריים. מדובר באלמנט עיצובי חדשני בעל אפיל אסתטי שאהוב במיוחד על מעצבי פנים ואדריכלים. כמו לכל דבר, גם לסורגים שקופים יתרונות וחסרונות שיש לקחת בחשבון.

המאמר הזה מרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על סורגים שקופים – יתרונות וחסרונות, שימושים נפוצים, מאפיינים ומרכיבים עיקריים.

ממה עשויים סורגים שקופים?

בשביל להבין מהם היתרונות והחסרונות של סורגים שקופים, צריך להבין ראשית ממה הוא מורכבים ומהם מאפייניהם. אם כן, סורגים שקופים מורכבים מתרכובת פולימרית מיוחדת המכילה פולי קרבונט וחומרים נוספים, אשר מקנה לו את תכונותיו הייחודיות. הסורגים השקופים ניחנים בחוזק מבני ובעמידות יוצאת דופן בפני נזקים הקשורים לטמפרטורות גבוהות או לפגיעה פיזית-מכאנית. כך לראיה, תרכובת הפולי קרבונט משמשת ליצירת רצפות ואף מחיצות חסינות ירי. נוסף על החוזק והעמידות, התרכובת ניחנת בשקיפות מלאה. התכונות הללו הופכות אותה לחומר המושלם ליצירת סורגים לחלונות.

יתרונות וחסרונות:

כאמור, לסורגים שקופים – יתרונות וחסרונות רבים, אך ככלל ניתן לקבוע כי היתרונות עולים על החסרונות.

נתחיל עם היתרונות:

  • רוחב תצפית – כאמור, הסורגים הללו שקופים לחלוטין למראה. תכונה זו מאפשרת לנצל את הגודל המלא של החלון, ובכך לאפשר תצפית רחבה, נקייה ושקופה.
  • מיגון ואבטחה – כפי שהוסבר מעלה, המבנה הייחודי של הסורגים השקופים הופכים אותם לחזקים ועמידים במיוחד, מה שמחד מונע נפילות ופגיעות בגוף ובנפש, ומאידך ממגן את הבית, הדירה או המשרד מפני פריצות.
  • אסתטיקה – כפועל יוצא מתכונת השקיפות, החזות האסתטית של המבנה נשמרת בהיעדר סורגי מתכת גסים ונראים לעין.
  • תחזוקה – בניגוד לסורגי מתכת, סורגים שקופים אינם עוברים תהליכי החלדה וקורוזיה, שכן הם עמידים בפני תנאי אקלים קיצוניים. כך נמנע הצורך לצבוע את הסורגים אחת לתקופה.
  • מחיר – פלוס משמעותי נוסף של סורגים שקופים הוא יתרון המחיר. עלותם של סורגים שקופים נמוכה משמעותית מזו של סורגי מתכת. הסיבה לכך היא העלות הזולה יחסית של חומר הגלם והפשטות היחסית של תהליך הייצור וההתקנה.

ומה לגבי החסרונות?

החיסרון היחיד והבולט של הסורגים השקופים טמון באופי "חוסם האוויר" שלהם. כאשר הם מותקנים על פתחי חלל המגורים או העבודה, הסורגים השקופים עלולים לחסום נתח גדול מן האוויר שנכנס ויוצא מהם באופן טבעי.

למה בכל זאת כדאי להתקין סורגים שקופים?

כאמור, לסורגים השקופים יתרונות רבים שעשויות במקרים מסוימים לעלות על החיסרון של חסימת האוויר. סוג זה של סורגים יתאימו במיוחד לפתחים וחלונות שמשקיפים לנוף פתוח, בעיקר במגדלים גבוהים ומרפסות. בנוסף, סורגים שקופים מתאימים מאוד לחדרי ילדים ולמקומות "מועדים לפורענות" מבחינת סיכוני נפילות מגובה.

ENTER2

רגע לפני שיוצאים!

השאירו פרטים להצעת מחיר מיוחדת