הגבהת מעקה למרפסת – חומרים מומלצים וטיפים חשובים

תמונה של הגבהת מעקה למרפסת, מעקה העשוי ברזל מאוד מומלץ - רשת הגנה

הגבהת מעקה למרפסת – המאמר השלם

מהן הסיבות להגבהת מעקה למרפסת?

הסיבה העיקרית להגבהת מעקה למרפסת היא בעיקר שמירה על בטיחות הילדים, הדבר חשוב במיוחד כאשר מדברים על ילדים בגילאי שנתיים עד חמש. התקן הישן למעקה למרפסת היה בסך הכול 70 ס"מ. בעקבות תאונות רבות שקרו במהלך השנים, הרשויות הגיעו למסקנה שמדובר בתקן שמהווה סכנה ממשית לילדים קטנים. לכן התקן למעקה של מרפסת שונה לגובה של מינימום של 110 ס"מ. מדובר בפערים גדולים בין התקן הישן לחדש, דבר שגרם לגל של התקנות ובדיקות בטיחות בבתים. חשוב לדעת שיש מינימום לתקן, אבל במרבית המקרים עדיף לבצע הגבהת מעקה למרפסת שעוברת את המינימום בכמה עשרות סנטימטרים, כך תוכלו לשמור על בטיחות ילדכם גם שהם יגדלו.
סיבה נוספת להגבהת המעקה היא כדי לספק הגנה נוספת על הבית, ככל שהמעקה יהיה גבוה יותר, כך הוא יקטין את הסיכוי לפריצות. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר על בתים פרטים באזורים שסובלים ממכת פריצות.

הגבהת מעקה למרפסת, האם כדאי לבצע הגבהה למעקה הקיים?

במרבית המקרים הגבהת מעקה למרפסת תהיה אפשרות זולה יותר מאשר לפרק אותו ולבנות אחד חדש. ישנם מקרים בהם מדובר במעקה ישן, כזה שלא עומד כבר בסטנדרטים הבטיחותיים של היום, גם אם יהיה אפשר לשפץ אותו ולבצע את ההגבהה, עדיין יהיה עדיף מבחינה בטיחותית לבנות אחד חדש במקום.

ישנם שני סוגים של מעקות מרפסת – מעקות ברזל ומעקות זכוכית, אבל זה לא בהכרח אומר שאתם חייבים לבצע הגבהה של ברזל על ברזל או זכוכית על זכוכית, בהחלט אפשר לבצע שילובים שונים, כמובן שצריך לבדוק היטב שאין לכך מניעה בטיחותית. חשוב לדעת, כל סוג של הגבהת מעקה למרפסת חייבת להתבצע על פי התקנים העדכניים בישראל.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שלנו שאלות ותשובות – רשת הגנה

הגבהה מעקה למרפסת, מה כדאי, זכוכית או ברזל?

כאשר מדברים על הגבהת מעקה למרפסת, שישנה חשיבות רבה גם לפן האסתטי, לכן רבים בוחרים לבצע הגבהה מזכוכית, היא בהחלט תיראה יותר מהגבהה מברזל. מבצעים את חיבור הזכוכית על עמודים או על ידי מחברים. בדרך זו תקבלו צורה אחידה לכל המעקה, למעשה זאת דרך מצוינת לשמור על האסתטיקה במרפסת. אם תבחרו במעקה ברזל, אתם בעצם נכנסים לעולם שלם של עיצובים. תהיה לכם אפשרות לעצב אותו בכמה דוגמאות, מהפשוטות ביותר ועד למעוצבות בהתאמה אישית. מובן שניתן גם לבצע התאמה אישית על מעקות מזכוכית. חשוב לדעת שהחיסרון הגדול ביותר במעקה מזכוכית הוא העובדה שאתם חוסמים את הרוח, אתם פוגעים בזרימת האוויר למרפסת. לעומת זאת אם תבחרו במעקה ברזל לא תהיה לכם את הבעיה הזאת. זכרו הגבהת מעקה למרפסת תשמש אתכם לשנים רבות, לכן לא כדאי לכם להתפשר על האיכות והנראות של העבודה.

איך אפשר לדעת כיצד ההגבהה תראה?

הגבהת מעקה למרפסת זהו כלי מדהים לעיצוב הבית, זאת הסיבה שרבים רוצים לדעת בדיוק הם מהם יקבלו, הם רוצים באיזה גובה תהיה ההגבהה ואיך היא תשפיע על המראה של הבית. מרבית החברות המקצועיות ישמחו להציג לכם את תיק העבודות שלהם, כך תוכלו להתרשם מאיכות העבודות הקודמות שלהם. כאשר מדברים על עיצוב ייחודי, קשה לדעת את המחיר המדויק בלי בדיקה מקיפה, לכן כדאי לבדוק מול מספר חברות במקביל. אל תסתפקו רק בבדיקה באתרי האינטרנט, תתקשרו אליהם ותשאלו. במקרים רבים הם יתנו לכם הנחה נוספת על המחיר הקיים באתר.

עוד כמה נקודות חשובות שכדאי לדעת

במאמר זה עברנו על הדרכים שבהם תוכלו לבצע הגבהת מעקה למרפסת, רגע לפני שאתם מזמינים את איש המקצוע, חשוב לבדוק מראש מהו סוג האחריות שתקבלו על הגבהת המעקה למרפסת. במקרים רבים תוכלו לקבל אחריות על חלודה ודהייה של הצבע, אבל אם מדובר במעקה ישן שביצעתם לו הגבהה, כנראה לא תוכלו לקבל אחריות על העבודה שתתבצע עליו. אם מדובר על מעקה זכוכית, כנראה לא תקבלו על כך אחריות, היות שמדובר בחומר רגיש במיוחד. חשוב לבחור בחברה אמינה שתבצע בדיקה מקדימה לפני הגבהת המעקה (מטעמי בטיחות). חשוב שיהיה לכם למי לפנות במקרה של בעיה בטיחותית. בכל מקרה של שאלה בטיחותית לאחר ההתקנה, עליכם לפנות מיידית אל החברה שביצעה את ההתקנה. 

למידע נוסף, ממליצים לכם להיכנס אל המאמר מעקה בטיחות למרפסת.

בהצלחה!

ENTER2

רגע לפני שיוצאים!

השאירו פרטים להצעת מחיר מיוחדת