בטיחות ילדים בבית

חלון חדר ילדים עם סורג, רשת ותריס

בטיחות ילדים בבית – האם הבית הוא אכן המקום הבטוח ביותר עבור ילדכם?

"ביתי הוא מבצרי" הינו פתגם אשר מופיע בתלמוד הבבלי, שמשמעו על פי המדרש הגנה וביטחון, והבית נתפס בעיני כולנו, כמעט, כמקום המגן ביותר עבור ילדינו. האומנם? בעוד שבכל הנוגע אל בטיחות ילדים מוענקת תשומת ליבנו לתאונות המתרחשות מחוץ לבית, כגון תאונות דרכים, תאונות במוסדות חינוך, גני ילדים או במהלך פעילויות פנאי, שהרי הסטטיסטיקות מראות שמרבית הפגיעות בקרב ילדים מתרחשות דווקא בבית. עוד מצביעים הנתונים ששני שליש מן האשפוזים נובעים מתאונות פנאי בבית, כאשר 38.1% מן התאונות נובעות מנפילות, 6.8% מהרעלות, והשאר ממכות קהות, כוויות, עקיצות וחתכים.

בטיחות ילדים בבית- התאמת סביבת המגורים לצורכי הילדים

אחת הסיבות לפגיעות המרובות המתרחשות בבית היא העובדה שהבית מלכתחילה מתוכנן ומאובזר לנוחות השימוש בקרב מבוגרים, כשאחת הדוגמאות הקלסיות היא המדרגות והחלונות שבתוך המבנים. סיבה נוספת היא האמונה הנטועה בקרב הורים רבים כי בטיחות ילדים תלויה בלימוד והטמעת חוקי הבטיחות. חשוב להדגיש כי ילדים צעירים ופעוטות אינם תמיד מצייתים לחוקי הבטיחות אף אם הם לכאורה מודעים להם, כשהדבר נובע ממגבלות התפתחותיות, רגשיות וקוגניטיביות. על כן, במהלך  רכישת בית חדש חשוב להקדיש תשומת לב גם אל צרכיהם של הילדים, ולחשוב תמיד צעד אחד קדימה על מנת להבטיח סביבת מגורים בטוחה.

כיצד ניתן למנוע נפילות ילדים מגובה?

אחת התאונות השכיחות בבית היא נפילות של ילדים, כאשר בכל שנה נהרגים כשישה עד שבעה ילדים בעקבות נפילתם מגובה. קבוצת הסיכון הגבוהה ביותר היא ילדים עד גיל תשע, אך אף על פי כן, שיעור הנפילות מגובה בקרב בני נוער עומד על 11%. ילדים מטבעם מתאפיינים בסקרנות, אימפולסיביות ותחושת סכנה מופחתת, כאשר שילוב התכונות הללו יחד עם יכולותיהם הפיסיות עשוי להביא לכדי סכנת נפילה ופגיעות קשות. מיגון חלונות באמצעות רשתות ייעודיות או סורגים, והתקנת מעקות בטיחות ייחודיות למניעת נפילה ממרפסות הינם תנאי הכרחי וחשוב מעין כמותו בכל הנוגע אל בטיחות ילדים. קיימים כיום מגוון פתרונות דקורטיביים מתוחכמים ליצירת סביבת מגורים ממוגנת, בטוחה ונעימה הן לילדים והן למבוגרים, כאשר כיום רשת הגנה מספקת גם פתרון של הגבהת מעקה מרפסת אשר ניתן לפרק אותו ולהרכיב בהתאם לגילאי הילדים

ENTER2

רגע לפני שיוצאים!

השאירו פרטים להצעת מחיר מיוחדת