התקנת רשתות לחלונות

רשתות לחלונות משמשות כשומרי הראש של הבית שלנו מול יתושים ומזיקים שונים.
במדינה חמה כמו ישראל, חלון ללא רשת הוא חלון עירום ובית פרוץ שמזמין אליו את האיום בחיבוק ידיים. חשוב מאוד להצטייד ברשתות לחלונות שילכו איתכם שנים רבות וישמרו אתכם חפים מעקיצות.
לכן פיתחנו פטנט ייחודי-  סורג העשוי מכבל איכותי בעובי 2 מ"מ ומגלוון (ציפוי מתכת אשר מונע התפשטות קורוזיה וחלודה על הסורג) הממגן את החלון שלכם בבטיחות מירבית.
אינו פוגע בנוף
ללא פגיעה בנוף הנשקף מהחלון
נבדק בהתאם לעומסים הנדרשים - אייקון
עבר בהצלחה בדיקת עומסים
מיוצר בישראל
פטנט ישראלי
אייקון זרימת אוויר
מאפשר זרימת אוויר
10 שנות אחריות
10 שנות אחריות
ללא צורך בנקיון או תחזוקה
ללא צורך בניקיון או תחזוקה

סוגי רשתות

כשמדברים על סוגי רשתות, ניתן להסתכל על זה משני היבטים כאשר הראשון הוא סוג הרשת עצמה והשני הוא סוג הפתרון.

סוג הרשת עצמה:

רשת שקופה רגילה. רשת סטנדרטית המיוצרת בסין ונפוצה במיוחד בבתים ברחבי הארץ. העמידות שלה בינונית למדי וכצפוי, המחיר שלה נמוך. יש לה נטייה להיקרע כתוצאה ממגע כך שהיא פחות מתאימה לבתים בהם מגדלים ילדים או בעלי חיים.
רשת שקופה אמריקאית. רשת ברמת שקיפות גבוהה יותר ואיכות טובה יותר. רשת חזקה ועמידה מאוד ונחשבת לרשת המומלצת ביותר.
רשת שקופה גרמנית. הרשת האיכותית ביותר, שקופה כמעט לחלוטין, עמידה וחזקה במיוחד ואף מגנה מפני קרני אולטרה סגול. החיסרון שלה הוא המחיר. היא מאוד יקרה ולכן היא גם פחות פופולרית ונפוצה.
סוג הפתרון:
רשת קבועה. רשת שמתאימה בעיקר לחלונות קטנים שנשארים פתוחים לצרכי אוורור – למשל במחסנים ובחדרי שירותים.
רשת הזזה. רשת שמגיעה בחלונות רבים כברירת מחדל. מעין חלון פנימי המתיישב על מסגרת החלון. הרשת מוכנסת למסילה ונעה בתוכה לצדדים. מתאימה מאוד לחלונות סטנדרטיים.
רשת גלילה. רשת שמתקינים בחלק העליון של החלון, בתוך סוג של תיבה. על מנת לפתוח את הרשת, מושכים בידית או בחוט וכך מגוללים אותה כלפי מטה. רשת הגלילה היא בחירה נהדרת למי שלא רוצה לראות את הרשת כל הזמן מול עיניו ומעדיף לבחור מתי לראות אותה ומתי לא. ישנה גם רשת גלילה חשמלית שפועלת על אותו עיקרון של גלגול הרשת לתוך התיבה, אך בצורה חשמלית כמובן.

מה זה רשת שקופה?

במשך השנים, התרגלנו לראות את הסורגים הדקיקים האלה סביבנו בכל בית באשר הוא, מגנים עלינו מפני מזיקים אך בו בזמן גם סוגרים עלינו ומשרים תחושה לא נעימה בבית.
כיום, הרשת השקופה משמרת את כל היתרונות של אותה רשת ישנה ובולטת, עם יתרון אחד ברור ומהותי – היא שקופה. המשמעות היא שדרוג מידי של עיצוב הבית תוך הגנה מפני יתושים ושאר מזיקים. רשתות שקופות מגיעות בסוגים שונים וברמות מחיר שונות, כך שככל שהמחיר שלהן גבוה יותר, כך גם האיכות והעמידות שלהן.

איך ניתן לנקות רשתות חלונות

מעבר להגנה על הבית מפני מזיקים, הרשתות יושבות על החלונות והאוויר שנכנס אלינו הביתה עובר דרכן. ככל שהרשת מלוכלכת ומאובקת, כך יהיה גם האוויר שננשום בבית שלנו. לכן, חשוב לשמור על הניקיון שלהן.
כדי לנקות רשתות לחלונות, תחילה נבצע ניקוי יבש בעזרת מברשת. המטרה היא להוציא מהרשת את כל האבק שהצטבר בה. אם אפשר, מומלץ להשתמש בשואב אבק עם פיית מברשת. חשוב לעשות זאת בעדינות, בעיקר כשעובדים עם שואב אבק. לאחר מכן, מנקים את הרשת באמצעות מים וסבון. אין להשתמש בחומרי ניקוי למיניהם אלא במים וסבון בלבד, כדי לא להזיק לרשת. שימו לב – כאשר מנקים את הרשתות, מומלץ לנקות גם את המסילות והחלונות.
יש המעדיפים להוציא את הרשת ממקומה לצורך הניקוי. ניתן להשיג רשת נקייה ומצוחצחת גם מבלי להסתבך ולהוציא אותה מהמסילות שלה, אך אם כבר עשיתם זאת – חשוב מאוד להחזיר כהלכה בתום התהליך ולא לעשות טעויות בעת התקנת רשתות לחלונות בחזרה.

להתקין לבד או לפנות לבעל מקצוע?!

לכאורה, מה הבעיה להתקין רשת לחלון? מכניסים למסילה ותודה רבה! נכון?
ובכן, לא נכון.
התקנת רשתות לחלונות היא עבודה מורכבת השמורה למקצוענים ולא בכדי. התקנה נכונה לוקחת בחשבון היבטים רבים שרובנו לא מכירים ושגם אם נכיר, לא נדע איך להביא אותם בחשבון כראוי. לקיחת מידות, התאמת סוג הרשת לחלון ולבית, התקנה במסגרת הפנימית או החיצונית, פתרון תקלות שצצות בעת התקנת רשתות לחלונות והרשימה עוד ארוכה.
חשוב להבין שרשת צריכה להיות אטומה וסגורה הרמטית, אחרת אין בה טעם. אדם שאינו בעל מקצוע לא יידע לבצע התקנת רשתות לחלונות באטימות מוחלטת וללא טעויות בדרך.
לכן, ההמלצה היא לפנות לבעל מקצוע שיעשה עבורכם את העבודה ויתקין לכם רשת שתוכלו לסמוך עליה בעיניים עצומות.

התקנת רשתות לחלונות
התקנת רשתות לחלונות - אדם מתקין רשת
mosquito-net-window-screens-protection-against-insect(1)