התקנת סורגים ורשתות בממ"ד: אסור או מותר?

התקנת סורג ורשת בממ"ד

רבים שואלים את עצמם, אם הממ"ד נבנה על פי תקן מחמיר, האם מותר לי להתקין בו סורגים ורשתות? התשובה היא כן, אך רק על פי התקן. במקרים של אסון, חלון הממ"ד חייב לתפקד בתור פתח מילוט מן החדר. המנגנון של הסורג צריך להיות כזה שמאפשר פתיחה וסגירה מתוך החדר, כדי לאפשר הימלטות מהירה בעת הצורך, לכן מותר להתקין רק סורגים מתקפלים הניתנים להסרה, חל איסור על התקנת סורגים קבועים.

השיקולים בהתקנת סורגים ורשתות בממ"ד:

האם ניתן  להתקין לבד?
התשובה היא לא. התקנת סורגים בממ"ד דורשת ידע מקצועי נרחב. המתקין צריך לדעת מהם נהלי הבטיחות הדרושים בחוק, הדבר תקף לגבי סורגים רשתות וחלונות בממ"ד. לביצוע העבודה דרושים כלי עבודה ייחודיים ומיומנות מקצועית רבה,  לא מדובר בעבודה פשוטה. הדרך הטובה ביותר לבצע שינויים בממ"ד היא באמצעות איש מקצוע מיומן. כאשר מדובר על סורגים לממ"ד אסור לכם להתפשר, מדובר על נהלי בטיחות מצילי חיים, לכן לא רצוי לבחור בהצעה הזולה ביותר, אלא במוצר האיכותי ביותר שעומד בתקני הבטיחות. נקודה נוספת שחשוב לציין היא שבמקרה שאתם מבצעים את ההתקנה בצורה לקויה, אחריות היצרן לא תהיה בתוקף.

מה העלויות?
כדי להבין מהם העלויות הצפויות עליכם לעשות סקר שוק מקיף, ישנם מספר רב של חברות שמציעות שירותי התקנה לממ"ד. חשוב לבדוק מאלו חומרים עשויים הסורגים והרשתות שמותקנים אצלכם בממ"ד, ככל שתבחרו בחומרים איכותיים יותר, כך תמנעו בלאי מהיר ותקלות חוזרות.


אילו סוגים מתאימים לממ"ד?

חשוב לדעת, בממ"ד אסור לקדוח! לכן כל התקנה של רשת נעשית באמצעות הדבקה לחלון, ההדבקה נעשית על ידי חומר ייעודי שצריך להתאים לסוג הרשת.
אלו הן סוגי הרשתות שניתן להתקין בממ"ד:

רשת גלילה 

זאת הרשת הנפוצה ביותר לחלונות הממ"ד. היא מגיעה עם ארגז גלילה בחלקה עליון, היא ניתנת לפתיחה וסגירה באמצעות קפיץ שמאפשר את הגלילה.
יתרונות: היא קלה ונוחה לתפעול, בזמן הפתיחה אפשר לקבל אוויר ואור בכל שטח החלון ללא הפרעה של הרשת.
חסרונות: היא הרשת היקרה ביותר לחלונות הממ"ד, במקרה של תקלה, עלות התיקון תהיה גבוהה.

רשת הזזה
היתרונות: מדובר ברשת יציבה, שיכולה להחזיק למשך שנים רבות. במקרה של תקלה אפשר לתקן אותה בקלות, כמו כן אפשר לשלוף אותה לצרכי ניקוי. חשוב לבחור ברשת שעשויה מחומרים איכותיים כדי להימנע מהחלפה כל שנה או שנתיים.
החסרונות:  במרבית המקרים חלון הממ"ד הוא קטן ואין אפשרות להכין מסילה שנכנסת אל הקיר. התוצאה היא שהרשת תמיד תהיה מאחורי כנף החלון. בדרך כלל היא תסתיר 50% מהפתח או שחלק מן החלון יצטרך להישאר פתוח.

רשת כנף לחלון ממ"ד
מדובר על רשת שמאפשרת פתיחה כלפי פנים או חוץ החדר, בדיוק כמו חלון רגיל בממ"ד.
היתרונות: בגלל שהיא נפתחת לגמרי, אפשר להכניס אוויר צח ואור ללא הפרעה של הרשת. יתרה מזאת נוכל לנקות אותה ללא מאמץ מיוחד.
החסרונות: ההתקנה דורשת מקום רב בחלון, היא קצת מסורבלת לשימוש (יש בה שתי כנפיים שנפתחות). חשוב לבדוק לפני ההתקנה שיש מספיק מקום בחדר כדי לאפשר לחלון להיפתח לגמרי.

רשתות וסורגים כחלק מעיצוב הבית
כיום אפשר לבחור ממבחר רב של סורגים ורשתות, אתם לא צריכים להתפשר על המראה, אפשר לשלב בין מראה אלגנטי ובטיחות. אחד מן הטרנדים החמים הוא סורגים שקופים שמספקים לממ"ד תחושה ביתית ומראה מיוחד. בנוסף ניתן לבצע התאמה מיוחדת בהתאם לייעוד החדר, החל מחדר הילדים ועד לחדר עבודה. בעזרת ייעוץ נכון אפשר לספק לממ"ד את המראה המתאים.


רשת הגנה, מקצוענות ובטיחות ללא פשרות

כאשר אתם פונים אלינו בנוגע להתקנת סורגים או רשתות בממ"ד, אתם יכולים לדעת שהגעתם למקום הנכון. בעזרתנו תוכלו לקבל כל המידע הדרוש עוד לפני ההתקנה. תוכלו לדעת מהו הפתרון האידאלי והבטיחותי ביותר בשביל הממ"ד שלכם. הניסיון שלנו כולל התקנות במאות ממ"דים מסוגים שונים, אצלנו תקבלו אחריות כפולה, גם אחריות על המוצר וגם אחריות על ההתקנה. אתם מקבלים התקנה איכותית שעומדת בסטנדרטים מתקדמים של בטיחות. והחשוב מכל, שירות הלקוחות שלנו זמין בשבילכם בכל עת לאחר ההתקנה.

ENTER2

רגע לפני שיוצאים!

השאירו פרטים להצעת מחיר מיוחדת